Om foreningen

Grundejerforeningen dækker de to landsbyer Haldbjerg og Vangen, der næsten er vokset sammen. Haldbjerg – Vangen ligger i et landbrugsområde mellem Sæby og Frederikshavn og tæt på afkørsel til motorvej E45. Bebyggelsen i Haldbjerg er resultat af en udstykning fra 1964 af den tidligere kommune Understed-Karup, mens Vangen er den oprindelige landsby.

Haldbjerg – Vangen Grundejerforening repræsenterer beboernes interesse i området, og over for Frederikshavn Kommune. Grundejerne i det udstykkede område i Haldbjerg er tinglyste, obligatoriske medlemmer af foreningen. Der er ca. 130 huse i foreningen.

Tæt på Landsbyerne Haldbjerg og Vangen ligger den 3-4 km lange og 71 m. høje istidsskrænt, der starter ved Pikkerbakken i Frederikshavn. Tæt på ligger også det 95 m. høje Øksnebjerg, hvorfra der er udsigt til Læsø, Frederikshavn og Sæby.

Foruden beboelser i Vangen er Vangen også et også industriområde med bl.a. Transportcenter med tilhørende Cafeteria, Rejsebureau, Automekaniker, Camping Center, Brændeovns produktion, Renovations firma, mindre håndværksvirksomheder osv. Der findes næsten det hele…

AVØ Genbrugsplads

I Vangen forefindes også en AVØ genbrugsplads. Dog kun til haveaffald.

Den “Gamle” Legeplads

For enden af Nøddevænget og Kløvervænget findes en legeplads, som alle i området er velkommen til at benytte. Grundejerforeningen står for pladsens vedligeholdelse.

Legepladsen bliver løbende fornyet.

Den “Nye” Legeplads

En helt ny Legeplads (23.6.2010) er blevet opført nede ved boldbanen. Legepladsen har alt og lever op til alle standarder. Desuden er der bygget et flot bålhus, madpakkehus og muldtoilet og stedet er samlingsplads for en masse af vores aktiviteter.Grønne områder

Til Haldbjerg – Vangen hører grønne områder, som vedligeholdes af foreningen: 3,4 hektar øst for Hybenvej, samt Tingstedet på hjørnet af Nøddevænget og Hybenvej.

Disse områder lejer foreningen af Frederikshavn Kommune for en ti-årig periode ad gangen. Lejemålet har eksisteret siden 1974.